Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Mariam,

    eftersom undervisning på IB-programmet är på engelska, kan IB ta in utan godkänt betyg i svenska. Vid antagning till IB-programmet brukar tester i engelska och matematik genomföras, men inte alltid, inte vid antagning till alla IB-skolor.
    Har du sökt IB-programmet i tid och med godkänt resultat genomgått tester och intervjuer (om det behövdes just på den skolan dit du sökte) - så spelar det kanske inte så stor roll att du inte har godkänt betyg i just svenska.

    OBS! IB-gymnasier finns inte i alla städer, var de finns i Sverige + på en svenska skola utomlands - var god se listan/skolornas presentationer på gymnasieguiden.se/gymnasium?IB
    Lycka till!
    Julia syv