Linn
    Måste man ladda upp sina betyg från 8:an och 9:an utöver sina gymnasiebetyg till antagning.se, eller räcker det med att bara ladda upp sina gymnasiebetyg? Kräver universiteten även ens högstadiebetyg när man ansöker till dem?
    • Ludmila : Nej, grundskolebetyg krävs inte. Det är endast Gymnasiebetygen som man behöver ladda upp på Antagning.se

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Linn!

    När man söker till högskola/universitet, söker man på sina Gymnasiala betyg. Vad man hade för betyg på grundskolan spelar ingen roll. Du laddar upp endast dina gymnasiala betyg, inte grundskolebetyg.

    Bästa hälsningar

    ANNA