Alice
    Kan man inte läsa något annat än idrott istället så att man får poäng? Jag tycker det är konstigt att man ska bli tvingad ha idrott om man inte vill och att någon annan skulle få det lättare att komma in på högskola/universitet om hen har haft mer idrott än mig och jag kanske väljer ett annat ämne istället...

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, dessvärre är Idrott ett kärnämne på gymnasiet och går inte att ersätta med annan kurs. /Lena, Syv