Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Hamza,

    du måste följa den planering som du upprättar tillsammans med en studie- och yrkesvägledare på komvux.
    Gymnasiegemensamma ämnen måste ingå i examensbevis - men alla andra kurser kan man "byta ut" mot andra kurser; ibland krävs rektors beslut för det; och ibland krävs det inte ngt. rektorsbeslut. Det är rätt så krångligt. Vissa undantag kan också göras.

    Vissa andra "punkter" kan inte "rubbas" - som t.ex minst 2400 betygsatta poäng för examensbevis från komvux. Av dem minst 2250 godkända poäng. Gymnasiearbete måste vara godkänt. Matte 1 måste tvunget vara godkänt... sedan begränsas dina möjigheter även av det som Komvux kan erbjuda att läsa. Så mitt bästa råd är att du följer den planeringen som du har gjort med SYV på "din komvux" - då blir det rätt.

    Vänliga hälsningar

    L. :)

    Liselotte