Anonym

    Hej! Jag gick ut gymnasiet för några år sedan och då hade jag F i två kurser. Jag läste upp kurserna nyligen på Hermods då vuxenutbildning i min kommun inte kunde erbjuda dessa kurser på plats (jag läste 100% distans). Jag har nu fått betyg i de båda kurserna jag läst upp på Hermods och undrar om jag själv behöver ladda upp dem på antagning.se? När jag loggar in på antagning.se och går till Mina sidor > Meriter > Gymnasiala meriter så ser jag fortfarande att jag har F i de två kurserna fastän min kommun/komvux är ansluten till databasen och bör därmed ha skickat mina kompletterade betyg automatiskt? eller? Dock ser jag att under "Enstaka betyg" så finns de två kurserna jag läst upp på distans- tillsammans med mina "nya" kompletterade betyg. Detta gör mig lite förvirrad och min fråga är då: Ersätter de betygen (från komvux) under "Enstaka betyg" mina gamla betyg (F) som fanns i mitt gymnasieexamen? dum fråga kanske, men ville bara göra mig säker på om jag nu har behörighet till min utbildning

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    de nya betygen kommer räknas in (om det är högre betyg i samma kurser) i stället för de "gamla betygen", som är lägre. I dokumentet som heter EXAMENSBEVIS sker dock inga ändringar (det är som en bild som är spärrad för redigering, kan man kanske förklara), alltså om du ser att dina nya betyg syns på din inloggning på Antagning.se - då är allt i sin ordning, ser det ut som.
    Om du vill, kan du ringa till Antagning.se - tel.nr 0771-550720 och tel.tid kl.9-16 på vardagar.
    Vänligen
    ANNA