Angelica
    Hej jag går för tillfället samhäll-betendevetenskapspogrammet och har gått ca: 4veckor. Men har bestämt mig för att byta då jag inte trivs ( speciellt inte med den klassen jag går med nu)
    Och det jag vill är att försöka byta till

    *Antigen samhällvetenskapspogrammet på Sigridrudebäcks gymnasiet ( där min bästis går).
    *Samma skola som nu men byta till samhäll-media
    *Samma skola men ekonomipogrammet

    Jag vill som man kan se gå en bred linje då jag vill ha möjligheten att bli det jag vill, sen när jag har bestämt mig för ett yrke i framtiden.

    FRÅGORNA

    *Har varit ganska inne på att kanske bli djursjuksköterska. Men ger dessa utbildningarna behörighet till att läsa till det i framtiden?

    * Vad har Sigridrudebäcksgymnasiet (samhäll inriktning) för intagnings poäng.
    Mitt slutbetyg var runt 250 poäng när jag sökte nu i våras. Räcker det?

    * Vad blir det för skillnad i slutändan om man går samhäll-media istället för samhäll-samhäll?

    *Kan man bli det mesta om man går ekonomipogrammet?

    Jätte tacksam för svar
    /Angelica

    1 Svar

    Lotta SYV
    Hej

    Jag tycker att du ska söka upp studie- och yrkesvägledaren på din skola för att prata och diskutera igenom alla din frågor.

    För antagningspoäng till gymnasiet kolla in länken till Gymnasieantagningen där du bor.

    Alldeles oasett vilket val du än gör så är det brett och ger både grundläggande behörighet till högskolestudier och särskild behörighet, kolla länken www.saco.se/valjayrke.

    Lycka till!//Lotta