Ruba

    Hej, jag läser termin 5 nu och beräknar klara mitt program i juni, Jag vill ansöka till master programmet i hösten direkt i april 2019, Hur kan mina poäng räknas? Jag läser receptarie och fristående kurser samtidigt och vill ansöka till master programmet i farmaci i Umeå?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Antagningsgruppen på Umeå universitet borde kunna se vad du läser när du ansöker till masterprogrammet ... sedan kommer dina godkända akademiska poäng registreras i LADOK när kurserna är avslutade.

    Studie- och yrkesvägledare
    • :

      Tack för svaret men jag läste på en sida att när man anösker i april så beräknas bara de avslutade kurserna innan april alltså man missar 15 po typ. Finns det inte sista kompletteringsdag för masterprogram också? Jag vet att sista kompletteringsdag är 20 juni. Kan du snälla läsa sista frågan i denna hemsida och hjälpa mig? Blir jättetacksam. Alltså man kan inte klara examen innan juni. Och då är det omöjligt att konkurrera med 180 po

      http://www.chemistry.umu.se/digitalAssets/181/181999_vanliga-fragor-maf-valkomstbrev.pdf

    • Milla : Du kan ju inte göra annat än att söka. Sök även andra utbildningar till hösten 2019 och även jobb. På Mäster i farmaci brukar man komma in med 90 extra akademiska poäng, dvs med totalt 270 akademiska poäng (hp).
    • Milla : Vi kan inte se till att dina poäng blir registrerade på förhand. Alla sökande till masterprogram som fortfarande läser sin grundutbildning är i samma situation. Du kan också, om du vill, ta kontakt med utbildningsansvariga på masterprogrammet som du kommer att söka till.
    • : Jaha ok, tusen tack för ditt svar
    • Milla : Lycka till med dina studier !
    Läs alla kommentarer