Carl

    Säg att jag läser en kandidat på ett universitet med flera välrenommerade partneruniversitet, förbättras mina chanser att bli antagen till en masterutbildning vid något av dessa universitet genom "partnerskapet" mellan de två universiteten, eller är det helt ovidkommande? Många utbildningar erbjuder terminsutbyten med partneruniversitet, men hur ligger det till med de mer avancerade programmen? Är mina förutsättningar att bli antagen till en master på Bocconi bättre om jag har läst en kandidat vid något av deras partneruniversitet?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Carl, den frågan är bäst att du ställer till dem som jobbar med antagning till master på Bocconi. Vi på Fråga SYV har inte ngn info om vilka urvalsgrunder som används på olika Universitet när de gör antagning till utbildningar på avancerad nivå.
    Allmänt gäller: om antal Behöriga sökande är fler än antal platser, måste urval göras. Urval kan bl.a göras på grund av det totala antal godkända högskolepoäng, som de sökande har.
    Om universitetet får prioritera sökande pga Vilket lärosäte de har sin grundutbildning ifrån, kan inte vi på Fråga SYV svara på.
    Vänligen
    Julia syv