Tabita
    Hej! Jag har funderar på att plugga till Bibliotekarie och har nu förstått att om jag gör en c-uppsats i engelska så kan jag ta ut en kandidatexamen i Engelska (tillsammans med andra kurser jag läst, som pedagogik och litteraturvetenskap) och har då möjlighet att söka till masterprogrammet i Biblioteks- och informationsvetenskap i Borås eller Uppsala. Det jag undrar nu är om det finns andra masterutbildningar som man på liknande sätt kan läsa med efter en kandidatexamen i Engelska istället för en i det ämne som mastern är? Tycker det är svårt att hitta något när jag försöker söka och skulle vara väldigt tacksam för hjälp!

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Tabita,
    alla högskoleutbildningar bör kunna hittas via www.studera.nu
    Här >> har jag sorterat ut alla de olika program som leder till Masterexamen. Och här >> är en lista om man begränsar på "master" och "språkvetenskap".