Kajsa
    Jag läste Hantverkarprogrammet på gymnasiet för 9 år sedan, jag läste matematik b men fick IG i betyg. Nu vill jag läsa vidare och det krävs matematik b för att komma in. Behöver jag nu läsa in matte 2 a, b och c eller vilken matematik är det som behövs för att bli behörig då?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Kajsa,

    Om behörighet inom matte beskrivs så här "Matematik 2a/2b/2c eller B" då behöver du skaffa dig godkänt betyg i en av kurserna matematik 2a, 2b eller 2c.
    Det är lättare att få högre betyg i matematik 2a, än i 2b eller 2c.
    Matte 2b är mer inriktad på ekonomi och matte 2c - på naturvetenskap.
    Mvh
    ANNA