Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nicita!

    Till utbildningen Civilekonom är Matte 4 en obligatorisk kurs.

    Engelska 7 kan ge dig 1.0 i merit, vilket höjer konkurrensvärde i dina betyg. Matte 4 ger dig 0.5 i merit i fall du söker ekonomiutbildning som ej kräver matte 4, men du kanske uppnår max i merit i alla fall.

    Både engelska och matte /mer kunskaper inom varje ämne/ är mycket bra att kunna, så det är ett svårt val du har framför dig.

    Hur tänker du själv kring det valet?

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare