Ra
    hej jag bor i stockholm har gått ut gymnasiet och fått IG i matematik C, jag har ringt runt och de flesta komvux skolorna har fullt och finns ingen tid för prövning. jag har panik.
    finns det något tillfälle i sommar då man kan göra en uppsamlings tentamen innan universitets förfallo för komplettering

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Ra!

    Om det är fullt överallt, be att de skriver upp dina kontaktuppgifter ("ställer dig i reserv") i fall någon lämnar återbud och en plats befrias.

    Du kan också kolla med kommunerna som ligger längre bort - om de har plats på ett prövningstillfälle i Matte C eller i Matte 3b eller 3c.

    Du kan också fråga på din gamla gymnasieskola - om de vill hjälpa dig genom att ge dig möjlighet att göra slutprovet i Matte 3b. Det är rektor på din gamla gymnasieskola som du bör fråga och be om hjälp.

    Med vänlig hälsning
    Mikael