Hugo
    Som rubriken lyder undrar jag över skillnaderna mellan kursen matematik för naturvetenskaper och endimensionell analys.

    Pluggar just nu en civilingenjörs utbildning första året men tänkt byta till en kandidat i kemi. Aldrig varit någon höjdare på matematik så har haft svårigheter för endim kursen och undrar därför om svårighetsgraden i matematik för naturvetenskaper ligger på samma nivå som endimensionell analys?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Hugo,
    det är en högskolelärare i matematik som kan svara på din fråga. En studievägledare är inte lärare i matematik. Vi kan därför inte svara på din fråga. Möjligtvis kan en studievägledare som jobbar på en institution där undervisning i matematik bedrivs, svara på din fråga men troligtvis kommer hen hänvisa dig till undervisande högskolelärare i matematik.
    Du kan börja med att se om du hittar kursbeskrivningar på webbplatser som berättar om de högskole-Universitetsutbildnignar där aktuella kurser ges. Om du inte hittar den info, se om de som jobbar på institutionerna kan skicka dig kursbeskrivningar eller hjälpa dig komma i kontakt med högskolelärare som undervisar i de aktuella kurserna.
    Lycka till!

    Studie- och yrkesvägledare