Hej Louise,

    svar på den frågan måste du få direkt från studievägledare på ditt ekonomi-kandidatprogrammet; inom "den akademiska friheten" kan varje svensk högskola /eller ett svenskt universitet/ själva bestämma rätt mycket /på lokal nivå, på sitt eget lärosäte/.
    Det är inte omöjligt att få Ja på ett lärosäte på din fråga och Nej - på ett annat ... och så kan bedömningen också ändras "över tid"; därför kan man få Ja nu och Nej på samma fråga - om ett år.
    Vi på Fråga SYV kan tyvärr inte ge dig svar utan måste hänvisa till studievägledare och/eller de utbildningsansvariga på just ditt program.

    Bästa hälsningar

    ANNA