Ren
    Hej!

    Finns det möjlighet att få förklarat hur matten ser ut på en ekonomutbildning (högskole/universitets nivå)?

    Jag har sökt men hittar ingen info utav värde.

    Skulle bli tacksam då jag i periodvis kan ha problem med matten och skulle vilja få reda på detta redan nu då jag planerar på att söka in on ca 2 år :)

    1 Svar

    Daniel SYV

    Hej Ren,
    "ekonomiutbildningar" på högskle/universitetsnivå finns väldigt många olika och de kan innehålla olika mycket matte och det är därför så att du måste fråga på Just den utbildningen som du vill söka till  och ställa frågan till Lärare på just den utbildningen.
    Allmän info om innehåll om "matte på högskolenivå" finns på www.matteboken.se/lektioner/hogskolematte