Hej Jazzo,

    innehåll i kursen matematik 3 kan du se på www.matteboken.se/lektioner/matte-3

    du kanske kan ta och jämföra själv? I vilket sammanhang vill du jämföra kurser? För behörighet till vidare studier eller av någon annan anledning?

    www.antagning.se ser man jämförelsetabell

    men det betyder inte att innehåll i kurserna är identiskt... utan det betyder att i fall till någon högskoleutbildning i Sverige krävs Matte 3b, då är det OK att i stället ha läst "Matematical studies" på IB-programmet.