Hej Fredrik,
    man får på nivå ett i gymnasiekurser i matte byta kurser mot varandra - dvs man kan ha 1c i stäIIet för 1a. Man behöver därför inte Iäsa 1a, utan kan ha betyg i 1c in i sitt Examensbevis från ett yrkesprogram.

    Men om du Iäser matte 1a, får du förhoppningsvis högre betyg än du hade i 1c /om du inte redan har A/ och då tar du in betyg i 1a in i ditt examensbevis, viIket ger dig högre meritvärde.

    Bästa häIsningar

    ANNA