Allan
    Hejsan! Jag undrar vad för matte man läser om man väljer ekonomiprogrammet inrikting juridik. Är intresserad av lagen och vill bli advokat i framtiden men dilemmat är matten. Jag har fått för mig att man måste ha läst matte 3c för att få behörighet till t.ex Stockholms universitet. Kan du snälla röra om mina tankar, tack!
    • Anna : Det finns många utbildningar på Stockholms universitet som kan ha väldigt olika behörighetskrav. Om du vill läsa Nationalekonomi på Universitetet då behöver du Matematik 3, men det finns väldigt många utbildningar där det räcker med Matematik 2.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej, du behöver inte läsa extra matte för att kunna söka juristutbildningen på Sthm universitet eller på en annan högskola. Det räcker med den matten som ingår i programmet och i EK, inriktning juridik, ingår det matte 2b. Med vänlig hälsning, Mikael syv