Kimia
    Bör man välja Ma1A/1B?,för att få 2,5 som meritpoäng?,på Vo?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej,
    Meritpoäng i Matematik räknas i relation till den utbildningen som man söker efter gymnasiet.
    Om Matte 3 är en kurs som krävs för behörighet till en eftergymnasial utbildning, får man inga Meritpoäng för den, utan först för en överliggande kurs /Matte 4/.
    Här http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser kan du läsa mer kring reglerna om Meritpoäng.

    Vänligen
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare