A
    Hej! Jag vet att i internationella engelska gymnasiet så gör man prov och intervjuer. Men vad är max poänget för dessa prov?
    • Daniel : Vi fick svar från Internationella engelska gymnasiet, som lyder: "Maxpoäng för antagningsprovet är 320, mer information skickas ut till de sökande efter första ansökningsomgången. Adressen till vår IB-avdelning är [email protected], skriv helst på engelska."

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej A,

    undrar du om ansökan/antagning till den här gymnasieskolan >>? I så fall vill jag råda dig gå på Öppet hus den 31 jan. Där kan du ställa frågor om bl.a antagningsprov och hur många "poäng" som max, man kan få på dem.
    Du kan annars kontakta skolan Tel: 08-562 28 702
    E-post: [email protected]

    Vad vi vet om antagning till IB-programmen (om det är IB du är intresserad av) är att proven är för att personal på skolan skulle skaffa sig uppfattning om hur stora möjlighten eleven som söker, har att klara av utbildningen; det är inte "poängen" utan helheten - som avgör. Om personal på IB-programmet tycker att eleven ej har förutsättningar att klara av utbildningen, säger dem det i så fall.
    Om det är ett annat program, förutom IB, som du tänkte söka - då spelar betygen (som kommer att finnas i ditt Slutbetyg från grundskolan) stor roll.
    Gör ditt bästa i varje ämne du läser.

    Lycka till!
    Julia