Melissa
    Hej!
    Jag går sista året på Natur-linjen och jag kommer läsa matte 5 som utökad kurs ,kan man läsa kursen som utökad och få ändå meritpoäng för det? och ifall man får F i den kan man få meritpoöng?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja, du kan få meritpoäng för Matte 5 även om den ligger som utökad. Du får dock inte meritpoängen om du får F. Du måste ha minst E. /Lena, Syv