gha
    Hej! Jag går andra året i gymnasiet och undrar om meritpoäng för områdeskurser fortfarande gäller?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Gha, svar på din fråga är - nej.
    Reglerna är förändrade och vad som gäller för dem elever som tar ut gymansieexamen från år 2014 och senare finns här: http://www.gymnasieguiden.se/informeras/meritpoaeng-meritkurser-omradeskurser

    Du är välkommen att återkomma om du vill ha en mer detaljerad förklaring eller om du har en annan fråga.
    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare