Rosa
    Om jag läste i komvux matte 2a och fick B betyg sedan läste jag matematik 2b och fick C och sedan läste jag igen matematik 2c och fick C.

    Kommer de allihop synas på antagning.se? Jag menar kommer jag att få meritpoäng för alla av dem och påverkar mitt meritvärde?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är B betyget som kommer räknas in. Har man flera betyg i motsvarande kurser är det högre betyg som gäller.