Isabel

    Hej! Jag har meritpoäng i spanska steg 3 respektive 4, men har också läst matematik 3b. Som jag har förstått det sägs en matematikkurs ge 0,5 meritpoäng om man läst en kurs/flera kurser över behörighetskravet. Jag har sökt in på juristprogrammet, vars behörighetskrav är Historia 1b och Samhällskunskap 1b. Det krävs alltså ingen högre matematikkurs än matte 1. Innebär det att jag har 2,5 meritpoäng: 1,5 för spanska och 1,0 för matte?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Ja, det måste vara så som du skriver. För att det är den enda logiska.

    Du får 1,5 i merit för moderna språk och 1.0 - för matte. Du får alltså max i merit.

    bästa hälsningar

    ANNA