Adi
    Hej!
    jag ska söka till högskolan nästa höst, och för att jag saknar särskilda behörighet dvs M4, fysik 2 och kemi 1. Jag läser nu på basår matte 3 och 4, fysik 1och 2 , och kemi 1. min fråga är, får jag nån meritpoäng om jag läser kemi 2, biolog 1 och 2, dem här 3 kurser krävs ej för att söka till civilingenjörprogrammet. Jag läser basåret på folkhögskola.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Adi,
    studier på folkhögskola ger inte meritpoängen (extrapoängen) som plussas på jämförelsetal och resulterar i meritvärdet. Omdöme från en folkhögskola kan man inte sammanföra med gymnasiala betyg.
    Mvh
    Milla

    Studie- och yrkesvägledare