Houda
    Hej
    Jag har en fråga om meritvärde efter komplettering. Jag beräknade mitt meritvärde efter komplettering (jag studerade fysik 2 i komvux) Min slutmeritvärde påverkades av betyget fysik 2 (D) så min fråga är: kan jag be antagning att inte beräkna fysikbetyget med mitt meritvärde även om fysiks är behorighet ämne ?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Nej, det kan du inte göra. Om en viss kurs krävs för särskild behörighet då räknas betyget i den kursen alltid med i jämförelsetalet och här kan inte antagning.se göra ngt undantag. Så, betyget kommer räknas med men endast till de utbildningar där den kursen krävs för särskild behörighet.
    Söker till andra utbildningar där den kursen inte krävs, så kommer inte betyget räknas med i så fall.