Mats
    Globala Gymn SAM spets har 372 som median poäng...
    Hur kan de få så mkt max är väl 17 ggr 20 (340poäng)

    Mvh
    Mats

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Mats,

    Till Samhällsvetenskapsprogrammet inriktning samhällsvetenskap global profil SPETSUTBILDNING på Globala gymnasiet görs ett färdighetsprov och därför kan antagningspoängen och medianen vara högre än 340. Färdighetsprovet poängsätts och de poängen läggs ihop med de "vanliga" poäng som man får i olika grundskoleämnena.
    Däremot på Samhällsvetenskapsprogrammet inriktning samhällsvetenskap global profil på Globala gymnasiet görs inget färdighetsprov.

    Du kan läsa mer om Globala gymnasiets spetsutbildning på skolans hemsida: http://globalagymnasiet.stockholm.se/sa-global-profil-spetsutbildning.

    Med vänlig hälsning,
    Liselotte SYV
    Liselotte