Hej Christina!
    jag vill börja med att be dig att läsa svar på en något liknande fråga på https://www.fragasyv.se/fragor/csn-lan-raecker-inte-till-pilot-utbildning där det finns några tips på vad man ev.kan göra eller tänka på.

    För övrigt, så kan vi på FRåGA SYV tyvärr inte göra så mycket åt saken. :( Vissa utbildningar är dyra och då kanske man tyvärr måste välja andra utbildningar som är billigare. Man kan också jobba i några år och spara pengar för att kunna gå sin drömutbildning senare. Man kan också överväga möjlighet att utbilda sig till pilot inom försvarsmakten. Är det ett intressant alternativ, kontakta i så fall FM´s Rekryteringslinje för mer information.
    Jag vill tipsa om följande yrken som på något sätt "liknar" yrket Pilot:

    9 liknande yrke(n)

    Drönarpilot

    Helikopterpilot

    Helikopterpilot inom försvarsmakten

    Sjökapten

    Stridspilot

    Vänligen
    ANNA