Sarah
    Hej,

    Jag har panik!. De är mitt sista år och jag känner att mina meritpoäng är för låga. De ligger på 14 men kommer bli 15 om jag plusar på min engelska 7 som jag går på. Problemet är bara jag som hade tänkt mig plugga som HR specialist eller privatekonom. Nu kommer jag inte kunna göra något av de. Jag vill inte läsa komvux för att jag vill direkt börja plugga och inte behöva gå det. Jag ska göra ett högskoleprov också första gången månaden innan studenten. Vad ska jag göra? Jag vill ha minst 17-18 poäng, får panik??

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Om du får högt resultat på högskoleprovet, kan du komma in i HP urvalsgruppen.

    Ett annat alternativ är Prövningar under nästa läsår.

    Sök jobb; kika också på andra utbildningar och även utanför högskola/universitet ex på www.yhguiden.se

    Studie- och yrkesvägledare