Rania

    Hej jag har utländsk gymnasiebetyg, sökte till civilingenjör men blev inte antagen, dessutom jag är BEHÖRIG, tänkte höja mitt meritvärde genom att läsa psykiatri 1, Medicin 1, psykologi 1, vård-och omsogsarbete, jag undrar om de kurser kan minska mitt meritvärde ifall jag inte får höga betyg på dom ?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Rania,

    om du redan nu är Behörig, kan inga nya kurser du läser minska ditt meritvärde. De nya kurserna, i fall de inte höjer ditt meritvärde, kommer in att räknas in.
    vänligen
    Milla syv

    Studie- och yrkesvägledare