Sheila
    Hej! Jag missade sista anmälningsdag för att ansöka om företagsekonomi 1 till vårterminen men det står att de öppnar för sen anmälan 16 december, innebär det att jag inte blir förstahandsval eller spelar det då ingen roll utan kommer jag komma in som de som ansökte i tid? Är mycket orolig över detta.
    Mvh Sheila

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej!
    om din fråga gäller sen anmälan till en utbildning på Högskolenivå, då gäller följande: om utbildning öppnar för sen anmälan,  rekommenderar vi att anmäla sig så fort som möjligt - för det kan bli "först till kvarn": ju snabbare man anmäler sig när SEN ANMÄLAN öppnar, desto större chans kan man ha att få plats; för mer information om vad gäller "sen anmälan" till svenska högskoleutbildningar - var god se: antagning.se/sen-anmalan