Nej, det kan man inte. Högskoleutbildningar i Sverige får inte ta in obehöriga. Endast behöriga sökande deltar i konkurrensen till utbildningsplatserna på högskolor/universitet i Sverige. Övriga får - från Antagning.se svar OBEHÖRIG.

    ****
    Däremot kan Yrkeshögskoleutbildningar - www.yhguiden.se - ta in även ett visst antal obehöriga sökande. Därför rekommenderar vi att söka alla de yrkeshögskoleutbildningar som man är intresserad av, även om man inte är behörig till dem. Se några exempel på vad för utbildningar som kan finnas inom yrkeshögskola: https://www.yhguiden.se/resultat?Education.