Mikael SYV på FrågaSYV

    Om danska är svårare eller lättare för just Dig kan vi inte uttala oss om.

    Frågor och svar taggade med 'meritp.för eng' (1 st.)

    • Gerda

      Engelska 7, extra poäng?

      Hej jag vet att man brukar få nån extra poäng då man läser engelska 7 på gymnasium, men hur mycket får man? Har läst att det är max 1,0 meritpoäng, men vad menar de med "max" kan man få mindre?hur avgörs det?

      Julia: : Hej Gerda,betyget i engelska 7 räknas även in i den studerandes Jämförelsetal, alltså i snittbetyget, på så sätt kan höjningen av meritvärde bli både lägre och även... Läs hela svaret