Alexandra
    Hej!
    Just nu läser jag Tyska i skolan, mest för att för "extra poäng" ... Jag vill inte fortsätta med det i gymnasiet då jag vill gå natur eftersom att jag mest vill fokusera på matte och No ämnena. Men förlorar jag något på att ta bort moderna språk i gymnasiet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Alexandra,
    på NA http://www.gymnasieguiden.se/program/NA båda inriktningar är en kurs Moderna språk - obligatorisk. Studier i Moderna språk (den obligatoriska delen) motsvara heltids studier i fem veckor.
    Du kan inte ta bort den kursen.
    Om du vill helt vill slippa läsa Moderna språk på gymnasiet, välj ett yrkesprogram eller Estetiska eller Teknikprogrammet där Moderna språk inte ingår som obligatoriska.

    Mvh Milla Syv
    Studie- och yrkesvägledare