Lana
    Hej!
    Jag har läst Arabiska 1 och 2 under tiden när jag gick på gymnasiet. Nu när jag tagit examen så står så här i den:
    Moderna språk, arabiska 1 (MODARA01)
    Modersmål 2, arabiska modersmål 2 (MOEREA02)

    Jag tänker göra prövning i modersmål som moderna språk ( arabiska) steg 3 för att få en halv meritering men jag är lite förvirrad.

    Så min fråga är får jag göra prövning i moderna språk arabiska steg 3, alltså om kollar hur det står i min gymnasieexamen? eller ska jag ansöka först om prövning i moderna språk arabiska steg 2 och sedan steg 3 ?
    Med vänliga hälsningar

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    När man gör prövningar, behöver man inte uppvisa betyg, över huvudet taget. Du kan anmäla dig till prövningar i vilka kurser du vill, om du hittar var prövningar erbjuds... och detta helt oberoende av dina tidigare betyg.

    Studie- och yrkesvägledare