Daniella

    Hej, jag vill bli en copywriter eller flygvärdinna men har bara 150 meritpoäng och kommer nog ha det tills jag går ut i 9:an och gymnasiet och undrar om det är möjligt att bli en copywriter eller en flygvärdinna med mina poäng?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Daniella,

    Flygvärdinna - utbildning ges av arbetsgivaren (av flygbolag). Man söker jobb först och får utbildning sen, om man blir anställd, alltså. Se också info på framtid.se/flygvardinnaflygvard

    Om yrket copywriter - var god se info på framtid.se/copywriter

    Det dröjer ett antal år innan du kommer att söka de jobben som du frågar om idag.
    Det är bra att du tänker på framtiden och ditt yrkesval. Men samtidigt är det svårt att planera på lång sikt.

    Det vi råder dig att göra nu är att göra ditt bästa i skolan - i alla ämnen och att läsa på om olika yrken - det finns tusentals olika yrkesbeskrivningar på www.framtid.se

    Vänliga hälsningar och lycka till med dina studier och ditt framtida yrkesval!
    ANNA