calle
    Hej!
    Har ungefär 245 poäng, men matten är svagaste ämnet. Skaffar antagligen läxhjälp snart. Jag vill antagligen gå teknik eller IB i Lund. Är trött på att leva i Sverige så jag undrar:
    Finns det många jobb utomlands som t.ex. ingenjör?

    Skulle vilja bli nån sorts guide direkt efter gymnasiet i Spanien för att sedan guida t.ex. Kilimanjaro i Tanzania (så man får betalt för att resa ;) Sedan efter några års resande skulle jag vilja bli ingenjör. Då undrar jag som sagt om det är möjligt att jobba som ingenjör i typ Sydamerika, Afrika eller liknande? (helst utanför Europa)
    Fattar att detta antagligen inte kommer att ske så snabbt men ändå.

    1 Svar

    Peter SYV på GymnasieGuiden

    Hej Calle!

    Om man känner att det behövs, är det givetvis bra att skaffa IäxhjäIp>>

    Annar så finns det just i matten - www.mattecentrum.se och www.matteboken.se

    Ang. guide>>> och ingenjör>>> som yrken - så finns det massor med oIika möjIigheter och specieIIt om man kan tänka sig jobba i fIera oiIka Iänder. Kika också på yrket Naturguide>>ReseIedare>>

    Satsa på att bli så bra på engeIska och andra språk som möjIigt. :) Det är ju få som kan svenska utanför Sverige!

    Ha det bäst!

    Peter SYV