Alajas
    Hej, jag vet att vissa av mina kompisar ska ha gå LIU och väljer då hockey. Men jag håller på med motocross, kan jag välja motocross då?
    • Anna : Vilken ort bor du på? Vilken gymnasieskola vill du söka till? Jag skriver också ett nytt svar till dig nu. :)

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Alajas!
    Du skriver inte var du bor och inte heller vilken gymnasieskola du planerar söka till i första hand.
    Utan att veta det, så är det mycket svårt att svara på din fråga.

    LIU - är det troligtvis "Lokal idrotts utbildning" som det menas med... Det är just "lokalt" på varje skola - vad skola kan erbjuda inom idrott. Och utan att veta vilken skola det gäller, kan vi inte veta om det finns att välja på just den skolan (för vi vet inte vilken skola... :) Det finns ca 900 gymnasieskolor i Sverige idag och det är enbart en 100 poängskurs i Idrott&hälsa 1 som läses på alla dem (för att det är en obligatorisk kurs) och sedan är det väldigt olika - vad det gäller "övrig idrott".

    Du får gärna höra av dig igen och berätta lite mer. Vi vill hjälpa dig men just nu har vi för lite information från dig för att kunna göra det.
    Lycka till med dina studier och med ditt gymnasieval!
    ANNA