Erika
    Hej!

    Jag undrar om det går att byta från ett yrkesprogram till ett estetiskt program och tillgodoräkna sig kurserna Historia 1a1, Matematik 1a, Naturkunskap 1a1 och Samhällskunskap 1a1 inom det estetiska programmet? Eller måste eleven läsa Historia 1b, Matematik 1b osv?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Kurser i matematik på nivå 1 får fritt bytas mot varandra, så det går bra att ha matte 1a i examensbevis från ES.

    Historia 1a1 och 1a2 utgör tillsammans His 1b. Så eleven kan läsa his 1a2 och på så sätt få samma kunskap som his 1b ger.

    Studie- och yrkesvägledare