Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Tilde

    enligt info på Skolverket.se - gäller följande: "Företagsekonomi 2, 100 poäng, bygger på kursen företagsekonomi 1." Alltså, man måste ha kunskaper som ingår i kursen företagsekonomi 1. Rekommendationen är att läsa företagsek.1 först. Dock kan komvux göra bedömning att du kan ändå klara av kursen företagsekonomi2, men komvux kan också kräva att du uppvisar godkänt betyg i en "underliggande kurs", som i detta fallet är företagsekonomi1.

    Och Entreprenörskap är enligt info på Skolverket.se - ett egen (annat) ämne, där endast en kurs ingår - just kursen som heter Entreprenörskap.

    Studie- och yrkesvägledare