Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Hanna,
    SYV sätter inte betygen, och lär sig inte om betygssättningen. Det gör lärare. Alltså måste du fråga läraren om vad som krävs för att bli godkänd.
    Om jag var tvungen att gissa så skulle jag säga att om eleven läser en text som hen har skrivit då är det en skriftlig redovisning + att eleven visar att hen är läskunnig. Muntlig redovisning måste (enligt min mening) vara av den karaktären att eleven kan prata om ämnet (kan så pass mycket och bra att hen kan berätta, alltså minns vad hen ska tala om + även kan svara på relevanta frågor från publiken).
    Hoppas mitt svar blir på något sätt till hjälp!