Shiva
    Hej,
    undrar bara ifall det är mycket matte på civilekonomprogrammet?
    Måste man vara duktig på matte för att klara sig på det programmet?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Shiva,

    Behörighetskraven är att man har godkänt betyg i matematik 3b eller 3c /eller i en gammal kurs Matematik C/. Innehåll i matematik 3 kan du bl.a se på matteboken.se/lektioner/matte-3
    Det är givetvis bra att kunna så mycket matte som möjigt, men exakt hur mycket matte man behöver kunna - för att klara av studier på civilekonomprogrammet, kan inte vi här på fråga syv svara på.

    Vänligen kontakta studievägledare eller utbildningsansvariga på civilekonomprogrammet.
    bästa hälsningar

    ANNA