Lena
    Hej!
    Jag har blivit antagen till en YH-utbildning. Det står i mitt antagningsbesked att terminen börjar den 19/8, men uppropet är den 21/8.
    Jag har arbete och måste söka tjänstledigt. Jag undrar om jag får betalt från den 19:e eller den 21:a? Behöver veta detta, så jag vet från vilket datum jag ska söka tjänstledigt. Att gå från heltidsarbetande till studiemedel är stor skillnad och jag vill inte riskera ett par dagar utan inkomst.

    1 Svar

    Thomas SYV på YhGuiden
    Hej Lena!
    Ifall utbildningsanordnaren säger att terminen börjar 19/8. Då betyder det att CSN perioden startar då. Men CSN betalar bara för hela veckor. Så ifall du börjar på en måndag och slutar på en fredag då får du betalt för alla dagar.

    MVH/ Din SYV!!