Fråga SYV på Framtidsskolan
    Besked om slutantagning brukar man få i slutet på juni eller början på juli.

    Frågor och svar taggade med 'programmering1' (2 st.)

    • Nej

      Välja bort kurser?

      Hej Jag går tekninvetenskap vilket innebär att jag har programmering 1. Men problemet är att jag inte fattar någonting av det, och då undrar jag om man kan välja bort det ämnet och ersätta med något av samma meritvärde? Om inte hur stor skillnad gör det när jag söker till högskola om jag har F...

      Julia: : Hej, Nej! skillnad i att ha F eller E betyg i en 100 p. gymnasiekurs blir "plus-minus" 0.4... dvs om du exempelvis har alla C betyg men F i Programmering 1, kommer du ha Jämförelsetal på 14.4. Skulle du få E i... Läs hela svaret
    • Alexander

      Kan man läsa en kurs efter gymnasiet utan att börja högskolan senare?

      Jag vill välja programmering 1 som individuellt val i trean eftersom det behövs till några av de kurserna jag möjligtvis vill läsa i högskolan, jag programmerar även på fritiden och tror att jag skulle klara kursen ganska enkelt. Det finns dock en chans att antagligen så väljer för få personer...

      Liselotte: : Hej Alexander, vi får hoppas att du ska få läsa Programmering 1 på gymnasiet. Men om det inte skulle gå, så kan möjlighet finnas att läsa... Läs hela svaret