Jacob
    Hejjj, jag har sökt svenska och matematik på jensens vuxenutbildning som börjar 19 mars, jag undrar när jag får svar om jag kommer in eller inte?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob, om du söker via komvux i Järfälla, så finns info om ansökan och antagningsbesked på https://jarfalla.alvis.gotit.se/student/ - dock kan jag inte se att det står ngt. om när man, som senast, får antagningsbesked om man sökte till start 19 mars.
    Kika på länken ovan om du hittar info om datum för antagningsbesked; det kan t.ex stå på "mina sidor", när du har loggat in på din ansökan, testa!
    Om du fortfarande ej hittar datumet, då är mitt förslag att du kontaktar Komvux i Järfälla och frågar; de har telefontid, men tyvärr inte varje dag. Det står på hemsidan (länk ovan) att det hålls infoträff den 8 februari; har du möjlighet att besöka infoträffen, gör det - då kan du fråga om sista dag att få Antagningsbesked ... Min gissning är att det borde du få senast i slutet av februari eller absolut senast under första veckan i mars men det är egentligen endast komvux i den kommunen där du söker som kan svara på frågan.

    Vänliga hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare