amanda
    Hej. Jag gjorde ett sent omval under juli, när får man veta om man blev antagen eller ej? Skickas ett brev hem eller vad händer?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Amanda!
    Var bor du? Det är lite olika datum och olika sätt att meddela i olika län.
    Om du meddelar var i landet du bor, kan jag se hur det är i ditt län.
    Annars så kan du försöka se på hemsidan där du gjorde val till gymnasiet - det brukar oftast stå när meddelande skickas till de sökande som gjorde sent omval. Hittar man inte den info, kan man kontakta antagningskansliet via mail eller telefon och fråga.

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare
    Hej igen!
    Som jag kan se på http://www.regiondalarna.se/verksamhet/elevantagningen/anvisningar-for-ansokan/tidplan/ så pågår Reservantagningen i Dalarna fram till den 31 augusti.
    Ditt antagningskansli har telefontid på vardagar mellan kl.9.00 och 15.00 och du ringer då på Tel 023-77 70 30 eller så kan du skicka epost till adressen
    [email protected]

    Du kan på http://www.regiondalarna.se/verksamhet/elevantagningen/ skicka ett kort mail /snabbmeddelande via chattfunktionen/ till antagningskansliets personal.

    Jag råder dig ta kontakt med ditt Antagningskansli så får du veta hur du ligger till i antagningen. Vi på Fråga SYV kommer att hålla tummarna för dig!

    Bästa hälsningar och lycka till!
    Milla SYV
    • : Jag bor i Gävle
    • Milla : Jag skriver ett utökat svar till dig nu.
    • : Jag bor i malmö, kan du kolla upp de för mig också tack