Kimia
    Är det fördelaktigt om man läser på distans?,i de ämnen man inte fick godkänd i på grundskolan.

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Kimia,
    distansstudier förekommer på gymnasienivå och eftergymnasial nivå. På distans läser man om man inte kan ta sig till skolan, t.ex. för att man bor för långt och inte kan flytta eller för att man jobbar samtidigt som man studerar alternativt av hälsoorsaker /om man inte kan närvara på lektioner/. Det är samma kunskaper man måste ha - oavsett om man läser på distans eller om man går på lektionerna.
    Var tänkte du läsa grundskolekurserna på distans? Har du fått erbjudande om distansstudier?
    Liselotte SYV
    Liselotte