Marina
    Jag gjorde högskoleprovet för drygt 3 veckor sedan - för första gången. Är grymt nyfiken på mitt resultat. Undrar när det kommer och även om jag behöver själv meddela Antagning.se om mitt HP resultat eller om de får det automatiskt skickat till dem?
    Tacksam för svar på förhand!
    Marina
    • : Det kommer den 27:e April :)! Du behöver inte meddela antagning själv, utan det överförs automatiskt! Du kan hämta resultatet på studera.nu:s hemsida. Läs mer här: http://studera.nu/hogskoleprov/efter-provet/efter-hogskoleprovet/
    • : Om du dock saknar svenskt personnummer behöver du ladda upp det/skicka provresultatet till antagning.se. Men det är den enda gången. Har du en aktiv anmälan så överförs resultatet, nästan, på en gång (det tar några timmar efter du fått resultatet via studera.nu: hemsida).
    • : Håll också koll på det senaste om högskoleprovet på: https://sv-se.facebook.com/alltomhogskoleprovet Hoppas att du får ett resultat som gör att du kommer in på din "drömutbildning" :)! MVH,
    • : Tack så mycket Brendan för snabba och informativa kommentarer! Det var mycket hjälp för mig!
    • : Såg nu på "fejan" att Frågasyv.se fick en egen sida - en helt ny sådan! Intressant! Den finns på https://www.facebook.com/fragasyv.se?fref=ts
    • : Ingen orsak! OMG?!?! Tänkte faktiskt tipsa om att de skulle skaffa en sådan (då kan ju sidan få mer spridning :D). Den verkar vara skapad nyligen.
    • : Vad är OMG? :)
    • : Oh My God :)! Här är en ordlista för just sådana förkortningar och lite "nyare" ord: http://www.urbandictionary.com/
    • : IDAG KOMMER RESULTATET:D (förhoppningsvis)!!
    • : Nu har resultatet för högskoleprovet kommit :D!
    • Mikael : Tack Brendan för bra tips & ditt engagemang!
    Läs alla kommentarer

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marina!

    Det är precis som Brendan skriver i sina kommentarer, lör den 27 april som du på www.studera.nu kan se ditt resultat efter högskoleprovet. I fall du har ett svenskt personnummer, behöver du inte ladda upp eller skicka ditt provresultat till Antagning.se, utan det kommer dit automatiskt.

    Med vänlig hälsning
    Mikael
    • : Tack Mikael, för ett snabbt svar! Nu vet jag hur det ligger till och det är bara 3 dagar kvar innan jag får veta mitt resultat!
    • : Är det inte en Måndag om fem dagar :) ?
    • : ja, du har rätt... tyvärr... det är 5 dagar och inte 3 - önsketänkandet""""!!!! :)
    • : Helt nervös inför resultatet :)! Kommer garanterat explodera av spänningen #JustJoking :). 4 dagar kvar, men det känns som fyra år!
    Läs alla kommentarer