Anna

    Hej, jag har en fråga angående ansökan till universitetet. Ansökningen är ju mellan 15 mars-15 april, men om jag håller på att komplettera och höja betyg via komvux och inte får mitt slutbetyg förens i maj typ, kommer det räknas in då? Eller måsta all komplettering vara klar innan 15 april?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Anna,
    info om viktiga datum för dig som söker till högskola-universitet i Sverige finns på antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum
    om det står där att sista Kompletteringsdag är 21 juni 202
    1.

    Sista kompletteringsdag betyder att det är senast den dagen som du ska kontrollera att det på din inloggning på "mina sidor" på www.antagning.se syns alla de betyg som du "åberopar". Det är ditt ansvar att inkomma med kompletteringar så fort som möjligt men i alla fall senast sista kompletteringsdag, alltså den 21 juni 2021.
    Men om skolan är kopplad till BEDA, gemensamma betygsdatabasen, då borde betyget dyka upp "av sig självt", dock är det upp till dig att kontrollera att det har gjort det.

    Liselotte