Linn

    Hej! just nu läser jag upp kursen engelska 7 på komvux för att få större möjlighet att komma in på ämneslärarlinjen i Göteborg. Ansökan öppnar den 16 mars 2021 och stänger den 15e april. Jag undrar nu vilket datum som jag senast ska ha gjort klart kursen för att den ska räknas in i mina merit?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Linn, enligt info på Antagning.se/sv/anmal-dig-och-hall-koll/viktiga-datum så blir sista dag för komplettering den 21 juni 2021. Du ska därför senast den 21 juni se till att antagning.se har uppgifter om alla de betygen som du vill ska räknas in. För övrigt så råder vi att se till att antagning.se har uppgifter om alla gymnasiala betyg; detta pga de kommer endast räkna in det som måste räknas in + av det som kan/får räknas in endast de betygen som blir till din fördel, alltså som höjer ditt meritvärde.

    • : Tack så mycket!
    • Julia : vi på Fråga syv är glada om våra svar blir till hjälp! Lycka till!